Longchamp Le Pliage – pravda o kultovní luxusní kabelce

Francouzská značka Longchamp stojí za ikonickou kabelkou Le Pliage – oblíbenou mezi celebritami jako Kate Moss a Kate Middleton. Seznamte se s jejím příběhem.

Spread the love

Když se řekne letní kabelka, spoustě z nás naskočí Longchamp Le Pliage. Tento model, který vznikl v Paříži, je dnes neodmyslitelnou součástí šatníku mnoha stylových žen i v Česku. Co stojí za jeho popularitou a jaký příběh se za ním vlastně skrývá? Přináším vám zajímavosti, které možná ještě neznáte.

Historie značky Longchamp sahá až do 40. let 20. století. Právě tehdy otevřel Jean Cassegrain v poválečné Paříži malý obchod s koženým zbožím. Využíval tenkrát materiály, které jsou dnes spíš kontroverzní, jako je krokodýlí nebo ještěří kůže – podobně jako některé tradiční české brašnářství, která dnes už přešla na udržitelnější varianty. Jean byl fascinován ženami „na cestě“, které se nezastaví ani na vteřinu, a jeho kabelky si rychle získaly pověst praktických i stylových doplňků.

Samotná Le Pliage, kterou si většina z nás spojí s Longchampem, ale vznikla až mnohem později. V roce 1993 navrhl Jeanův syn Philippe Cassegrain kabelku inspirovanou japonským origami. Důraz byl kladen především na praktičnost – taška je lehká, složitelná a skladná. Díky kombinaci tradičního koženého držadla a extra odolného nylonu je vhodná na běžné nošení do města i na víkend do přírody, třeba na Vltavu nebo Sázavu. Pliage v překladu znamená „složitelný“ – což přesně vystihuje kouzlo kabelky.

10 prodaných kabelek za minutu

Přestože první Le Pliage spatřila světlo světa už před více než třiceti lety, skutečné slávy se dočkala o něco později. Dnes je to doslova fenomén – ve světě se každou minutu prodá okolo 10 kabelek Le Pliage. Nosí ji slavné osobnosti jako Kate Moss, princezna Kate, Meghan Markle a možná ji zahlédnete i na některých českých herečkách nebo módních redaktorkách.

Le Pliage se během let dočkala více než 150 barevných provedení a řady speciálních edicí – třeba ve spolupráci s tvůrci ze světa popkultury (Jeremy Scott, Pokémon). Pro řadu francouzských rodin je navíc dárkem, který dcery dostávají ke svým 15. narozeninám. A i v Česku už se tento milý zvyk pomalu zabydluje.

Spread the love